Wednesday 4 January 2012

Perancang Keluarga

Bingung? bingung? bingung?
                   
                     Runsing? runsing? runsing?
                              
                                        itulah yg terjadi padaku.

sejak habis nifaz, aku dah di kunjungi cik piet. itu tak jadi masalah. aku x kesah asal susuku masih melimpah untuk putera kesayangan. apa yg merisaukan, paed kat tempat aku dah suruh amik noriday pill. aku pun mula mengambil. makan setiap malam. tp cik pied nie datang cuma setompok saja sebulan. lepas tiga bulan, aku mencuba MAB iaitu makjun anggun bestari,pada bulan tu cik pied datang 2 kali. pertama cuma setompok. yg kedua piet normal, 5hari. lepas aku cuba stop MAB. aku makan noriday saja, langsung cik piet x datang. nie dah 2 bulan. runsing hati ini. xkan praggy lagi????? rasanya tidak kot. so aku makan balik MAB nie. stakat nie blum ada datang cik piet. paed kat tempat aku dah suruh tukar pill. dia x bagi amik noriday lagi. aku compius nak amik apa. so aku pun cari info dalam internet.

sy kongsikan dengan anda apa yg telah sy baca. dan ini linknya http://www.scribd.com/doc/21595628/Perancang-Keluarga

so aku ingat lepas nie nak amik injection setiap 3 bulan. bila Wafiq dah berusia 2tahun bari stop tuk berusaha bagi adik pada wafiq.




2 comments:

  1. berjaya amik injection for 3 month perancang keluarga. semasa inject memang x rasa sakit but bilah dah malam baru rasa sengal2. after 3to4 days baru ponggongku kembali sihat.

    ReplyDelete
  2. after 3 weeks, my breastmilk production was reduced. so sad. so I don't want to take injection after this as family planning. I just continue taking jamu MAB.

    ReplyDelete